tisdag 8 mars 2011

tisdagstema- om golv


oj. här låg visst en snygg liten sladd. Så får det bli ibland.



Det måste ha varit runt 1996-1997 som våra vänner köpte en stor våning på söder. Och vilken våning sedan.

Golven

Vitsåpade trägolv.

Alltsedan dess har vita golv varit grejen för mig och jag tror aldrig jag tröttnar. 


När vi flyttade till vårt hus för tre år sedan ville min man ha mörka golv. Så all parkett på nedervåningen slipade och betsade han. Jättesnyggt, det tycker jag verkligen men kan samtidigt inte låta bli att undra hur det skulle sett ut om vi betsat dem vita...


En del tycker det är viktigt med likadana golv i alla rum. Det gör inte jag. Så därför fick det bli en kontrast mellan det mörkbetsade och det vitmålade. Snyggt det också tycker jag.


Kolla in fler golv hos fabriken!


Ciao!



7 kommentarer:

  1. åhh! älskar ert mörka golv! sååå fint.
    Jag vet vad du tänker med det vita.. men det är ganska vanligt nu och ditt golv sticker ut, och som du säger ger underbar kontrast till allt det vita!
    Så vill jag ha i mitt nästa hus/stuga/semesterbostad :)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar den mörkbetsade parketten! Tycker att det ger en "tyngd", för mig är det på något sätt självklart med mörkt nedåt och ljusare uppåt i ett rum. Hur tråkigt det än låter;) Tror ert golv är en vinnare i längden.. Ha det fint!//Petronella

    SvaraRadera
  3. Åhå - fiskbensparkett. Mitt absoluta favoritgolv. Finns inget vackrare. Just det kan jag sakna från staden.

    SvaraRadera
  4. riktigt snygga golv tycker jag. Vitsåpat är också snyggt såklart... Vi har vitoljade plank på övervåningen och det är en njutning att gå på dem, det är det verkligen: )

    SvaraRadera
  5. Tack ska ni ha! Ja mörkt golv är faktiskt trevligt. Gillar det som en kontrast mot allt vitt :-

    SvaraRadera
  6. Håller med - skitsnyggt med kontraster!

    Min sambo vill också ha mörka golv så när vi renoverar vår vind/övervång ska han få sin vilja genom. Snyggt är det ju!

    /Kristina

    SvaraRadera
  7. Snyggt med det mörka golvet mot de vita, och framförallt snyggt med fiskbensparkett.

    //Moa

    SvaraRadera