tisdag 15 mars 2011

tisdagstema- bokhyllor /byråer







Tisdagstemat denna vecka blir bokhyllor för min del.

Bokhyllor- egentligen en kärlekshistoria. Jag älskar bokryggar och står gärna en lång stund vid bokhyllan hos vänner. Så intressant att se vad de läser. Jag har alltid betraktat mig som en bokmal även om jag läser mindre nu och då mer eller mindre i perioder. 

Därför, lite förvånande, packade jag ihop alla våra böcker för någon månad sedan. Blev urtrött på dammiga bokryggar, som jag sett år efter år. Detta i ett försök att feng shui:a vårt arbetsrum.  Vi får se vad det blir med det. Förhoppningsvis kommer böckerna upp i ny förvaring så småningom.

Det jag visar här blir därför, inte bokhylla utan platsbyggd DVD-hylla i vårt tv-rum. Det ni ser är inte en galnings verk utan min mans kanske lite maniska samlande. Om jag skulle ha ett behov att ursäkta honom skulle det kanske vara genom att säga att han verkar inom nöjesindustrin så mycket är som en del i hans jobb. typ.

Däremot är serien OC ni ser i bild två inte hans inköp, inte heller Sex and the city, om någon undrar. Satc har bitvis varit som syre för mig och OC, ja det var en ammande period. Nog om det. Finns mycket, mycket bra på hyllraderna, det kan jag lova!

Snabbt om bild tre och fyra,

Bokhyllan på bild tre står, inbyggd, i hallen. Några titlar för gäster att ta med hem om de blir lässugna. Från en artikel jag läste i DN om ett par som hade just så.

Bild fyra,

bara en representativ bild av hur vi har det med barnböcker här hemma. I bokhögar, mest överallt. Och hm, nevermind fläckar av saft på pallens ben. Så är det hos oss!

Så, om bokyllor hos oss. Som idag nästan kom att handla mer om dess innehåll än möbeln. Mer om bokhyllor och byråer hittar ni hos fabriken.

Hej!

11 kommentarer:

  1. HEj
    Helt fantastiskt!
    Har ni så många dvd!
    Spännande att se hur nya bokförvaringen blir!
    Hälsningar
    Monika

    SvaraRadera
  2. Härligt med mycket film/serier att välja på! Kika in hos mig jag har gett dig en award. Trevlig tisdag!

    SvaraRadera
  3. Inspirerande bilder, älska tidningar och böcker.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Platsbyggda hyllor är bland det snyggaste jag vet :)
    Ha en fortsatt bra tisdag.
    Kramen.

    SvaraRadera
  5. Fint. Klokt.
    (älskar den platsbyggda hyllan - har ni gjort det själva?)

    Ha en fab dag!
    u.

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder! Jag tycker också det är kul att titta i andras bökhyllor och se vad de läser, känns som att man lär känna dem bättre då!!

    //Victoria

    SvaraRadera
  7. Tack snälla ni för era fina, trevliga kommentarer! Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej, jag skrev om dig på min blogg i måndags :-)

    Ha en fin fin dag

    Kram

    Malin

    SvaraRadera
  9. Fina, fina bilder i vanlig ordning!

    SvaraRadera
  10. Men ojojoj! Så många filmer. Dig skulle jag vilja ha som granne när det är dags för film! :)

    Å vilken härlig blogg jag hittade till nu. Måste spna runt lite till och lägga till dig på bloglovin så att jag hittar tillbaks.

    /Kristina

    SvaraRadera