söndag 20 mars 2011

söndagsbilden- från tanke till handling











Ibland är det inte långt mellan tanke och handling. Gillas mycket. Igår fick vår stortjej ett nytt rum. Allt är inte klart men hyllan är på plats. Nu återstår att bo in sig, ta fram och plocka bort. Det får ta sin tid. Skönt var det att slänga bort alla högar av pyssel och papp en åttaåring samlar på sig. Bra och ha saker, fina saker, trasiga saker, urvuxna leksaker.

Det går fort tänker jag. Tiden alltså. Liten blir stor och kvar står jag och undrar var vår fyraåring blev av. Och gläds så klart åt det som kommer med att ha en lite större, liten tjej.

Nästa helg tar vi rum två. Mer bilder kommer.

Tack snälla ni för kommentarer och beröm. Om jag inte hunnit tacka "hemma" hos er beror det bara på att, ja, det varit lite hektiskt. Glad som en lärka blir jag i alla fall av att ni kommenterar och läser. Jag säger det igen, blogga- vilken vitamininjektion!

Mitt bidrag till fabrikens söndagsbild idag. Klicka här för fler!

Kram idag. Nu är våren här va?

10 kommentarer:

  1. Finfint!! Härligt rum blir det. Och vad bra det blir min "er" tapet hos Ester! Den tycker jag ni ska behålla där.

    Här fick jag stora ångertimmen imorse, sepeartonsångest för hustapeten. Ringde tapetseraren (min far)... Du behöver inte fixa tapeten ännu, jag måste fundera lite. Men han hade redan dragit ut den och förberett! jaha, sa jag och lade på. Men det blir nog bra, svälj och snyft. ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men HERREGUUD!!!!!
    Vad betyder sepeartonsångest?!!
    Hahaha, så kan det gå. Hellre snabbt är rätt tydligen.

    S E P A R A T I O N såklart =)))

    SvaraRadera
  3. Tack Mokka! Haha, jag förstod vad du menade :-). Det kommer bli super med nya tapeten, lugn, bara lugn! Du får tapetsera ett litet hörn med hustapeten dit du kan gå och bli nostalgisk ;-). Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilket fint rum din dotter fått!

    SvaraRadera
  5. Kalasfint!
    Vilken dröm för en stor liten tjej ...
    Kram,
    u.

    ... som oxå säger tack detsamma för kommentarerna! Kul att ha funnit en blog-vän :-)

    SvaraRadera
  6. Kan tänka mig att stora lilltjejen är nöjd med sitt rum. Så himla harmoniskt och fint!

    SvaraRadera
  7. Visst är det vår!!! Då kommer också inspiration och lust att fixa iordning. Rummet blev jättefint.
    Varje ålder har sin charm,,,,mer eller mindre :)

    Kram
    Ulrica

    SvaraRadera
  8. Det ser jättefint ut!! Du är en duktig fotograf. Vad spännande och härligt att fixa! kram mor

    SvaraRadera
  9. Så himla fint! Ja, det inte är inte helt lätt att hänga med i svängarna när barnen blir större... :)
    Kram Linda

    SvaraRadera