söndag 8 maj 2011

Söndagsbilden: trapp, blomster och trädgårdsdröm



Lavendel som snart ska få trängas med några mårbackor på min trapp. Den blå dörren är ett av mina kommande projekt som ligger på vänt. Den kommer att få bli grön istället. Djurgårdsgrön. Känns lite enklare att måla en dörr, eller tre kommer det att bli totalt, än de uppskattningsvis 350 meter staket som skulle behöva sig en omgång med penseln. En ny grön dörr kommer kanske dra blickarna till sig och så ser ingen det lite tristare staketet. Kanske.

Helgen har bjudit på nattsudd hos en vän som fyllde år i fredags. Kändes härligt att ge sig ut lite sent och komma hem till dofter av, ja, sommarnatt.

Vi har också rivit en mycket tillfällig vedbod, som de tidigare ägarna byggde upp. Skräphög såg det ut som nu. Ett nytt hörn av trädgården öppnade sig och öppnade också upp för drömmar om både växthus och vacker bod i rött och grönt. En liten ljugarbänk och klängande honungsrosor.

Nu sent på eftermiddagen kom jag iväg på min löprunda. Ren njutning. Nu återstår dusch och en liten snabbröjning här hemma innan middag.

Mitt bidrag till fabrikens söndagsbild idag,

Fortsatt trevlig söndag!

1 kommentar:

  1. Det kommer att bli galant med grönt. Och man vill alltid ha det man inte har. Just en sådan där hög trapp skulle jag vilja ha med krukor vid sidan. Nu har vi ett ynka steg upp sedan är vi inne :) Gillar tanken att göra trappfint i nivåer precis som du. Jag har planterat lavendelplantor i helgen, men skall köpa lite uppvuxen också. Svårt att få nog av just lavendel

    SvaraRadera