söndag 23 januari 2011

söndagsbilden


Här kommer en krispig, skön söndagsbild från mig. Jag läste en intervju en gång med Anna Bergenströms dotter Fanny Bergenström, där hon berättade att hon alltid, alltid har färska blommor hemma. Även när hon varit fattig och studerat har hon alltid prioriterat färska blommor, ibland mer än mat. Så skulle man ju vara tänkte jag. För vem vill inte ha färska blommor hemma jämt? Nu har det inte blivit så, långt ifrån. Men visst är det så att en vacker bukett kan förändra känslan i vilket rum som helst.

Här hemma ägnar vi dagen åt ommålning. Bilder kommer i veckan. Jag ska strax dra på mig överdragsbyxor och varm jacka och följa med Calle ut en stund. Jag skulle visserligen kunna ge vad som helst för en kopp kaffe innan vi beger oss ut men det får vänta. Kaffet är inmålat i köket.

Skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar