onsdag 19 januari 2011

Atelje och äppelblom





Här hemma pågår just nu ett projekt att göra om vårt h e m s k a kontor till en inspirerande atelje. Till min hjälp/stjälp har jag två medarbetare som ser till att inte bara kontoret är i kaos utan även hela nedervåningen. Kontoret är ett genomgångsrum och i detta rum samlas allsköns saker. Trasiga leksaker, kläder, papper, teckningar, sladdar samsas med saker man faktiskt tycker om. Som ni förstår, där kan ingen människa sitta och bli inspirerad.

Tänk om man sedan skulle kunna plocka in några äppelkvistar för att få en försmak av vad som komma skall?

Nu lämnar jag och mina medarbetare kaoset och styr kosan mot biblioteket. Calle vill låna " I vildingarnas land" och jag tänkte se om jag kan hitta några gamla sömnadsböcker. Så där från 70-talet. Där kan man hitta roliga mönster att anpassa till idag. Kanske lite inspiration på ingång.

Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar