söndag 13 februari 2011

söndagsbilden


Väl hemma fick jag ett galet loppissug. Jag har inte varit på loppis på alldeles för länge, av den enkla anledningen att jag aldrig kommer förbi något. Finns inte en secondhand i sikte där jag bor. Avundsjukt har jag studerat alla fynd som görs därute och lugnat mig själv med att jag också kommer få, snart, snart. Och den som söker han skall finna, jag hittade två öppna loppisar någon mil ifrån där vi bor. Och visst gjorde jag lite fynd, lite formpressade assietter, en tillbringare och sist men absolut inte minst, en lampfot från Orrefors. Den bara stod där, som jag velat gå på loppis och också hitta lampfötter från Orrefors. Allt sedan jag såg ett reportage från Sköna Hems Charlotte Pettersons underbara hem, för några år sedan. För hundra bagis var den min.

lycka!

Mitt första bidrag till fabrikens söndagsbild är min nya lampfot som fick sitt hem i vårt sovrum där den samsas med parfymflaskor och en bild av Vee Speers. Gå in och titta på övriga bidrag. Där finns mycket inSpiRatioN att hitta!

Skön söndag!

fredag 11 februari 2011

bye, bye pjäxor


 
.... hej hemma, (snart)



Nu är vi på väg hem. Mellanlandar på vägen då det blir lite för långt för lillan att åka hela vägen. Och det är inte helt fel med lite hotell-lyx att vila upp sig med efter semestern s a s. Barnen somnar snart och jag har precis fått ett glas vin, läser tidningen med ett öga och kollar på tv med ett annat.

Ser fram emot att komma hem. Som alltid samlar man på sig intryck, får distans och har mycket man vill hugga tag i, även om vi bara varit borta en vecka. I veckan som kommer är kalendern fulltecknad, med roliga saker. Det är viktigt att ta tillvara på i tider då agendan inte ser lika rolig ut. Bland annat ska jag sy scenkläder till Esther med bästa kompis som kommit vidare med sitt bidrag till skolans talangjakt. mycket, mycket stort, så klart.

Och. Väldigt spännande. Vad det ska bli kul.

- Jag ska vara med bland alla roliga, sköna, duktiga, inspirerande bloggar på Inspirationsfabriken. Det kan bli en resa!

God natt!


tisdag 8 februari 2011

stuggodis





- Posted using BlogPress from my iPhone

hello!

Man ju lite glad när man hittar en kudde från Oddbirds i soffan. Och det vi ser nedan är sitsen på en pall. Också trevlig. Och så passande här.

Här har vi annars sköna dagar. Inte mycket skidåkning för mig dock. Jag är logistikchef skulle man kanske kunna kalla det. Blir inte mycket åka själv när två av tre små är mellan 3 och 1. Gläds åt övriga i familjen och tänker på vad gott fjälluft och miljöombyte gör för själen. Och jag kan med gott samvete se Project Runway på eftermiddagen när småttingarna vill gå hem.

Skön tisdagkväll!

Trevlig tisdag

måndag 7 februari 2011

fjälluft och bloggabstinens

det trodde jag aldrig. Att jag skulle bli så förtjust i mitt nya forum så jag faktiskt skulle uppleva abstinens av att inte få tänka i bilder och text. För det är precis så, att jag sedan jag började ser på min tillvaro på ett nytt sätt. Och det är ju så himla roligt. Text fungerar här i fjällen men bilderrna blir det svårare med. Vi får se om jag lyckas lösa det.

Vi bor i en helt underbar stuga, där allt är nytt, nytt, nytt. Och trots att jag verkligen tycker om vår gamla stil hemma finns det ju en tjusning med moderna badrum, genomtänkt belysning, i varje vrå. Tjusigt är det.

Nu ska jag och Sally ta en skön promenad till de andra i backen.

Ha en härlig måndag!

torsdag 3 februari 2011

det kom en leverans igår...

.... med några efterlängtade stolar. Vi hade ett gäng sköna ikeastolar vi köpte för ganska precis åtta år sedan. Och kan nu konstatera att livslängden för just en ikeastol är någonstans runt åtta år, i allafall den modellen vi valde. Vi tackade för många sköna sittningar och nu har vi sex Lilla Åland på plats.

Här packas det för fullt för snart drar den här familjen till fjälls.

Trevlig kväll!

onsdag 2 februari 2011

Förändring






Välkommen hem till oss!











Idag gick jag loss med kameran och passade på att skaffa lite fler pics av hemmet i helhet.

Jag gillar vitt, vitt, vitt. Och så gillar jag färg, färg, färg. Ibland tycker jag att allt är för olikt och brokigt och ibland är det just det jag gillar, att det inte hör ihop. Olika rum säger olika saker. Och så ska man ju enas också, vi är ju fler som bor här och som vill tycka till.

Just idag, när solen skiner in, tycker jag nog att vi lyckats ganska bra. Så kommer det dagar när man blir tokig på allt, vill slänga ut och börja om. Men det är ju ändå det man gillar på något sätt, att få förändra.

Nedan är en bild jag rev ut Elle nu i höstas. Den talade till mig och jag skrev resolut målbild i ena hörnet och hängde på kylskåpet. För förändring ville jag också ha, tog steget och är på väg nu. På flera olika plan. Det blir lätt så. Börjar man i ett hörn kommer fler av bara farten. Och jag gillar!




tisdag 1 februari 2011

sköna färger gråa dagar



Idag var lillpluttan helvild så att fotografera och montera någon längre stund gick inte för sig. Passar därför på, lite snabbt efter att ha mutat med ett digestivekex, att bjuda på lite färg denna gråa februaridag.

Två favoriter, té och kokböcker.


Fortsatt trevlig tisdagkväll!