onsdag 9 mars 2011

on my mind


 att jag vill ut och resa


att jag längtar efter min löpning


att jag faktiskt skulle vilja  behöva ha en dag och bara vila. Så där man kunde göra förr i tiden


att jag för första gången på länge inte frös när jag gick och lämnade idag


OCH

att jag numera drömmer febrigt om SNÖ. Inte den snön vi snart skall säga farväl till utan Asplunds underbara SNÖ. Har hållt längtan stången länge, kanske för att jag blir lite snål. Men efter att jag många gånger sett den i olika format hos Mokkasin och nu senast hos Lotta Agaton har jag blivit, ja nästan manisk i min längtan. Ser de underbara skåpen med glassdörrar framför mig överallt. Åh vad jag vill ha.


Lite on my mind i dag. Till det bjuder jag på lite blandade pics som min kamera fastnade på idag.


Skön dag alla!



tisdag 8 mars 2011

tisdagstema- om golv


oj. här låg visst en snygg liten sladd. Så får det bli ibland.



Det måste ha varit runt 1996-1997 som våra vänner köpte en stor våning på söder. Och vilken våning sedan.

Golven

Vitsåpade trägolv.

Alltsedan dess har vita golv varit grejen för mig och jag tror aldrig jag tröttnar. 


När vi flyttade till vårt hus för tre år sedan ville min man ha mörka golv. Så all parkett på nedervåningen slipade och betsade han. Jättesnyggt, det tycker jag verkligen men kan samtidigt inte låta bli att undra hur det skulle sett ut om vi betsat dem vita...


En del tycker det är viktigt med likadana golv i alla rum. Det gör inte jag. Så därför fick det bli en kontrast mellan det mörkbetsade och det vitmålade. Snyggt det också tycker jag.


Kolla in fler golv hos fabriken!


Ciao!



måndag 7 mars 2011



Inte mycket undgår en treåring. Inte ens mammas intresse för det vackra, att ställa fram, ta bort och flytta runt och  fotografera. Kanske det varit extra mycket av den varan nu också sedan jag började blogga.

Ni skulle höra vad stolt min treåriga lilla Calle var när han ropade, mamma, du måste komma, jag har ställt äppelskruttet vid tornen. Och tadá, ett stilleben by Calle.

Trevlig kväll alla!




oblekt







trots att ögat får vila i det vita är det en skön känsla med det träfärgade och oblekta. Jag fångade med min kamera lite av de inslagen här hemma. Enklaste bordet till vardagsrummet tänkte jag bygga med en skiva av det trärena från ikeas bordssortiment, bara jag kommer på vad vi kan ha som ben.


Just nu försöker jag som bäst att förhala tvättvikning men har en plan. Om jag viker i sovrummet kan jag kolla på ett avsnitt av Greys Anatomy samtidigt. (som jag ärligt talat inte gillar sådär direkt men i sällskap med tvätt så helt ok).

Hej så länge!

söndag 6 mars 2011

söndagsbilden- han är hemma



Så blev det söndag och han kom hem! Vi behövde knappt vänta för kl sju kom ett sms där han berättade att han landat. Idag blir det långläsning av DN, bio för pappa med två, lunch på familjens favoritställe för att fira åttaåringen som pappa missat.


Presenterna är så klart sekundära. Men ibland så där alldeles extra trevliga. Tack o tack!

Jag hade bett om ett nytt doftljus. Hade räckt så bra, så bra. Fick jag också. Lyx va?


ja här sitter jag och skryter. Nu skall jag återgå till DN och lite mer kaffe.

Kolla gärna in fler söndagsbilder hos fabriken!

Skön söndag!

lördag 5 mars 2011

hemma igen






Hemma igen efter supermysiga och innehållsrika dagar med släkt och vänner. Lite smolk i glädjebägaren är att med hem kom någon typ av ryggskott. Hur ska det gå?

Vi har haft det supermysigt, tack alla.

Igår fick jag en skön barnfri lucka och passade på att kolla in ett loppis. Fick med mig bästa Ulrica, vilket var ett fynd bara det.



För 70 pix kom jag hem med en skrivbordlampa och en vas. skrivbordlampan blev så fin hemma hos mamma, så där fick den bli kvar. Vasen håller som bäst på att bo in sig här nu.

Strax dags för lite handling. Sedan blir det till att packa upp och kurera rygg.

Ikväll, ja det blir väl lite mello? Jag och barnen tänkte lyxa med ananas, jordgubbar och banan med chokladdipp

Hoppas ni har en skön lördag!

Uppdatering: jag rodnar av förlägenhet. Jag har ju glömt att tacka rara bloggen hemma hos oss för utmärkelsen Liebster blog. Som en skål karameller är det ju så klart! Tanken är nu att jag skall ge fem favoriter, som har mindre än 100 anhängare den samma. Återkommer om det. Det finns ju så många fina jag tycker om. Jag kanske måste nämna alla? 


torsdag 3 mars 2011

Lugna gatan på turné


den här veckan är jag och barnen ensamma, så Lugna gatan med cirkus passade på att åka på turné.

Snart tillbaka!