söndag 29 maj 2011

söndagsbilden-mors dag






Gäääsp!

Helt slut är jag efter att ha dansat in till sent på natten både fredag OCH lördag.

Bokklubb i Sandhamn och efter det snabbt iväg på möhippa.Jag har haft så underbart roligt och känner mig trots tröttheten idag hundra gånger piggare.

Hemkommen på morsdag fick jag fina presenter. Vi brukar inte fira annat än med den traditionella frukosten på sängen. Där är vi dock ganska konsekventa, på frukostbrickan skall minst två magasin finnas utöver morgontidningen. Efter överlämnandet av brickan får resten av familjen avlägsna sig och jubilaren då ligga lääänge och läsa alla tidningar. Jag brukar vilja äta trevlig lunch någonstans och är det fars dag blir det bananasplit till dessert. Så, ungefär.

Idag kom det dock inte mindre än två kuddar från Lisa Bengtssons nya kollektion. Där hade jag visserligen hintat om att det hade vore trevligt, och så blev det. Passar fint i mitt blå rum.

Nu är det snart dags för en kvällstrött att krypa ner i sängen. Med mig tar jag min ipad med "The fighter" och mina nya magasin.

Mitt bidrag till fabrikens söndagsbild är min tårta från gateau och mina nya kuddar.

God natt på er!

torsdag 26 maj 2011

tjatar vidare om min arbetsro





Jag tjatar vidare om mitt arbetsrum men jag bara måste. Vilken lättnad att det är klart.

Har idag kunnat jobba där, och det går lekande lätt med öppet fönster, doftande blommor och några små, små mini-biskvier från NK. Kommer inte dit så ofta men igår var jag där en snabbis på kvällen och fick med mig dem, flädermacarooner och NK-mintchoklad.

Veckan kan beskrivas med ett ord, tempo, men 
 en del har också blivit gjort. Stackars lilla Sally fick en öroninflammation som lite satte stopp på mina planer om intensivt arbete onsdag och torsdag. Å andra sidan har hon sovit  
middag länge och resten av tiden har vi kunnat haft mysigt.

Måste faktiskt vidare NU.

Hej, hej!

tisdag 24 maj 2011

arbetsro?



Hur jag orkade vet jag knappt men nu är golvet i arbetsrummet vitt och hyllorna fått vita förhängen. Kanske kan äntligen arbetsrummet bli så rofyllt jag verkligen önskat.

Tisdagstema idag. Hoppas hinna återkomma med det,

Tills dess, ha det så bra idag!











söndag 22 maj 2011

söndagsbilden- i hängmattan




Åh vilken härlig helg jag haft!

-Underbar hämta-kraft get away till min vän-

Fredagen var gott vin, bubbel och babbel. Min kompis, som dessutom jobbar i den underbaraste butik ni bara kan tänka er. Fullproppad med alla kläder man vill ha och inte visste innan att man ville ha, skor, väskor, smycken, blommor, krukor och inredning. Eftersom de också har kaffe!! där började vi lördagen med en smarrig kaffe latte och sedan hade jag goda två timmar innan mitt tåg skulle gå att titta på allt och prova. Även det jag inte skulle köpa provade jag bara för att det är så kul. Och hem kom jag med den snyggaste koftan från Rodbjer.

-Solstolshäng-

Idag har vi legat i solstolarna och i hängmattan. En hängmatta jag sällan får ha för mig själv för alla barn tycker att den är så rolig. Den går nämligen att gunga, högt, högt. Och eftersom den är så djup ramlar ingen ut. Lika roligt som Gröna Lund, fast hemma. Varje kväll, när vädret tillåter går vi ut och gungar en stund, barnen skrattar så de kiknar. Denna fantastiska hängmatta är också väldigt skön att bara ligga i och läsa, lite lagom gung och en kudde under huvudet, ljuvligt. Det enda problemet är att man man somnar för lätt. Om det nu är ett problem. 

Mitt bidrag till fabrikens söndagsbild är jag och min stund i hängmattan idag.

Nu ska jag strax lägga mig och läsa. Ett typiskt sommartecken för min del. Blir så lässugen när solen och värmen kommer. För att riktigt få upp sommarkänslan läser jag just nu Mari Jungstedt för hennes gotlandsmiljöer.

Trevlig kväll och bra start på veckan önskar jag er!

Och så jag inte glömmer, tack snälla ni för era trevliga kommentarer. Det är så roligt att ha "träffat" er och tack för att ni läser!

fredag 20 maj 2011

paus





So long.

I eftermiddag hoppar jag på tåget till en av mina bff´s för att bara vara jag. För att mammasuckarna ska bli lite färre och att skrattet ska komma oftare. Det där riktigt sköna, glada skrattet. Sedan är jag i min bästa mamma och fru-form igen och bara längtar hem till mitt och mina.

Min packning, bara en flaska bubblande rosé, ett ombyte och lite smycken får hänga med. Jag nappade ju såklart på lilla u´s erbjudande och känner mig superglammig i mina nya boho-chic örhängen.

Och sist. Vad glad man kan bli för det enklaste, lilla ibland. Nytt pennfodral till mina nya pennor. I orange. Chict för 39 kr.


En riktigt skön fredag och helg!

Kram!

onsdag 18 maj 2011

sommarskrud











Rummet fick en ny svid igår kväll och känner sig nu lite piggare och sommarfin. Ner med alla tavlor, igen. Fram med rena ytor. Skåpet är tömt på familjens spel och får nu istället rymma minnen och fina saker, som inte alla behöver stå framme. Maximera och minimera. För att få plats med sommarluft, kreativitet och tankar som inte stannar.


Ciao!

tisdag 17 maj 2011

tisdagstema- en kär pryl



Jag hade nog tänkt skriva lite mer, lite roligare kring min favoritpryl men kvällen gick fort och tröttheten smög sig på. Vad jag ville säga var bara att en för mig kär pryl är vår Mocca Master. Som alltid ställer upp i vått och torrt och levererar det bästa kaffet, perfekt tempererat. Vardagslyx i form av varm vätska. Morgonkaffet, kvällskaffet, perioder med amningskoma, tråkiga dagar, glada dagar, med en chokladbit till eller också utan.

God kväll från mig som strax hoppar i säng!

Mitt bidrag till fabrikens tisdagstema.