det är knappt man tror att det är sant
tisdag 5 april 2011
tisdagstema- favoritinredningsbutik
Det är tråkigt att erkänna men jag hinner aldrig gå i inredningsbutiker. Jag drömmer om Svenskt Tenn, Room, House Doctor, NK inredning, Syster Lycklig, Mor Karin, Jus, you name it, men hinner liksom aldrig dit. Inte ens Ikea kommer jag till oftare än två gånger om året, knappt. Dessutom kommer jag ofta in och ut faser, även om jag i grunden är säker på vad jag gillar. Som nu t.ex blir det mycket loppis och samtidigt vill jag investera i klassiker. Som håller år efter år.
Men, just nu, är min favoritinredningsbutik,
I konkurrens med Lauritz.comhttp://www.lauritz.com/ och Blocket
![]() |
| Alla bilder från Svenssons i Lammhult |
Åh så mycket fint som finns. Blir alldeles matt. För att inte tala om alla fina trädgårdsmöbler som kommer nu. Oh my!
Kort om fabrikens tema favoritinredningsbutik. Fler tips får ni hos fabriken idag.
måndag 4 april 2011
Måndagspics
Välkommen nya veckan!
Idag blir det ett inlägg med en salig blandning om vad jag har i huvudet idag.
Tema grönt
Vi ska ha gröna veckan hemma så jag håller som bäst på att fundera ut gröna, goda alternativ som även barnen ska gilla utan knussel. Först ut blir Göran Perssons (av alla) rotsakslasagne. Trixet är naturligtvis att inte säga till åttaårigen att vi har gröna veckan, utan helt enkelt servera maten som vanligt. Säger vi vegetariskt blir det nämligen genast protest. Ska bli spännande!
Superglad blir jag av dessa underbara pappersfigurer som barnen sätter ihop själva. Var bara tvungen att visa dem. Finns hos Mokkasin
Och, gulliga små, små muggar med hänge från Iittala. Kan kanske bli fint i ett påskris inom kort
Lite in my mind idag!
söndag 3 april 2011
Söndagsbilden- grillpremiär
Grillpremiär.
En snabb söndagsbild från mig som strax ska hoppa i säng. Ville bara berätta att vi har grillat idag. För nu är det vår. Och då kan man stå och grilla i bara en tröja fast det duggregnar lite. Och det gör inget. Hade egentligen tänkt ta en vacker bild på vårt dukade bord men barn var hungriga och ja, det var inte läge att ta fram kameran helt enkelt. Så håll till godo men denna lite tristare matbild.
Lite grillade grönsaker från mig. Se vad andra har sysslat med denna gråa söndag på fabriken.
Hej, hej!
lördag 2 april 2011
Vi var i tid. Ett orosmoment i sig med allt som kan gå snett. Numera är vi nästan aldrig i tid till något, ja skolan då, men annars. Men vi var i tid. I god tid. Till dopet. Tack snälla ni för att vi fick vara med idag. Åh vad trevligt vi hade.
(Tips, superbra present tyckte jag själv. Stiligt Flygplan från Playsam, detta kom från Mokkasin. Som också såg till att den anlände som sig bör, i papper i form av en karta).
Färgmatchad var jag idag också, dagen till ära. Med nagellack och klänning i nästan samma kulör. Jag gick all in helt enkelt. Lite glammigare lördag helt enkelt. Och det gillar vi ju!
Ha en fortsatt trevlig lördag! Som för min del består i att bli bjuden på middag, ett glas rött, soffläge och en godispåse.
fredag 1 april 2011
Happy friday
Innan jag kommer att fara genom huset i ca 45 minuter för att fredagsblinga tänkte jag önska jag er trevlig helg!
Passar på att visa vilka fina skor jag köpte på Zara idag. Perfekt hög klack och en kombo mellan träsko och sandal. Tror att den kommer sitta på foten mycket framöver.
Helgen bjuder på en hel del trevligheter för vår del, dop, middag med vänner, kalas och förhoppningsvis lite vanligt, hederligt helghäng.
Men innan dess, fredag och;
Musik,
plock i ljusets hastighet,
doftljus,
ett glas vin,
middag,
zzzzzz
Ha det så bra!
tisdag 29 mars 2011
tisdagtema- min blogghörna
Jag önskar att jag hade ett vackert hörn, som tex Helena. Som bara var mitt. Vi har ett arbetsrum perfekt för det. Nu måste jag bara få tid att göra det så fint som hos Helena. Tillsvidare fortsätter arbetsrummet att inhysa allt, precis allt, en trebarnsfamilj inte vet vad det ska göra av. Så nej, där sitter jag inte och bloggar.
Tillsvidare sitter jag lite här och lite där. Ofta blir det i köket. Med en kopp kaffe eller thé.
Det blir ett kort blogginlägg idag. Jag åkte på dotterns bacill. Inte på benen ännu men förhoppningsvis i morgon.
Ha det bra alla. och ni vet var ni hittar fler tisdagteman hos fabriken.
kram!
Uppdatering. Oh no. Såg jag nu. Ni får bortse från maskeringstejpen på listerna i översta bilden. Lite målningarbete i pågående. Ja,ja, så är det hemma hos oss. Välkommen!
Uppdatering. Oh no. Såg jag nu. Ni får bortse från maskeringstejpen på listerna i översta bilden. Lite målningarbete i pågående. Ja,ja, så är det hemma hos oss. Välkommen!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



