söndag 6 mars 2011

söndagsbilden- han är hemma



Så blev det söndag och han kom hem! Vi behövde knappt vänta för kl sju kom ett sms där han berättade att han landat. Idag blir det långläsning av DN, bio för pappa med två, lunch på familjens favoritställe för att fira åttaåringen som pappa missat.


Presenterna är så klart sekundära. Men ibland så där alldeles extra trevliga. Tack o tack!

Jag hade bett om ett nytt doftljus. Hade räckt så bra, så bra. Fick jag också. Lyx va?


ja här sitter jag och skryter. Nu skall jag återgå till DN och lite mer kaffe.

Kolla gärna in fler söndagsbilder hos fabriken!

Skön söndag!

lördag 5 mars 2011

hemma igen






Hemma igen efter supermysiga och innehållsrika dagar med släkt och vänner. Lite smolk i glädjebägaren är att med hem kom någon typ av ryggskott. Hur ska det gå?

Vi har haft det supermysigt, tack alla.

Igår fick jag en skön barnfri lucka och passade på att kolla in ett loppis. Fick med mig bästa Ulrica, vilket var ett fynd bara det.



För 70 pix kom jag hem med en skrivbordlampa och en vas. skrivbordlampan blev så fin hemma hos mamma, så där fick den bli kvar. Vasen håller som bäst på att bo in sig här nu.

Strax dags för lite handling. Sedan blir det till att packa upp och kurera rygg.

Ikväll, ja det blir väl lite mello? Jag och barnen tänkte lyxa med ananas, jordgubbar och banan med chokladdipp

Hoppas ni har en skön lördag!

Uppdatering: jag rodnar av förlägenhet. Jag har ju glömt att tacka rara bloggen hemma hos oss för utmärkelsen Liebster blog. Som en skål karameller är det ju så klart! Tanken är nu att jag skall ge fem favoriter, som har mindre än 100 anhängare den samma. Återkommer om det. Det finns ju så många fina jag tycker om. Jag kanske måste nämna alla? 


torsdag 3 mars 2011

Lugna gatan på turné


den här veckan är jag och barnen ensamma, så Lugna gatan med cirkus passade på att åka på turné.

Snart tillbaka!

söndag 27 februari 2011

söndagsbilden- kojbygge




Denna sista februarisöndag gör vi inte många knop. Å andra sidan kan att ligga och läsa böcker i en nybyggd koja och fika med semlor vara precis lagom.

Vi laddar upp för sportlovet kommande vecka. Skidåkning har vi redan ägnat oss åt så nästa vecka består av besök hos såväl farfar och farmor som mormor. En åttaåring skall dessutom firas, ståtligt som sig bör.

Spana in fler bidrag hos fabriken!

lördag 26 februari 2011

internet-tanten


det finns en radioinspelning med en arg "tant" som ringer in till P4 för att hon inte kan lyssna som hon tänkt. Och jag förstår henne så väl. Jag blir alltid "internet-tanten" när det kommer till att exempelvis ladda ner en ljudbok (oftast helt ologiskt), få över kort från vår kamera till vår stora dator (hamnar aldrig där man vill) och nu senast idag. Jag har en iphone, vanlig, som jag nu skulle byta till en iphone 4, jag haft en tid men inte bytt då man ju måste fixa ett microsim. Något som står lååångt ner på min lista. Idag gör jag det. Kommer hem, stoppar in i nya telefonen. tror ni jag kan ringa? Nope!

Ja, ni förstår ju, internet-tanten.


Annars tar sig den här dagen måste jag säga. Mildluft och solsken :-)

Uppdatering: jo, hehe, internet-tanten kanske inte skulle behöva bli så irriterad om hon följde de enkla instruktioner som avtecknades på iphonedisplayen. Registrera telefonen först...






Tittar djupt ner i kaffekoppen denna morgon. Kaffekopparna kan ha olika betydelse olika mornar. Exempelvis, förra lördagen, samma kopp, en annan typ av lördag. Denna, inte lika skön kanske. Eller jag ska göra mitt bästa men sanningen är att de här veckorna jag är ensam hemma inte är riktigt lika avslappnade och sköna. Bakom mig ett kaos fast det var så fint, så fint hemma igår. Ettåringen gillar nämligen att röja och röjer gör hon. Hon har dessutom bort allt, det jag inte lyckas städa bort ska jag kanske erkänna. Igår, försvann mitt rosa block och penna, bara sådär. Inte jag...

Så kaffe it is. Och det måste jag komma ihåg att köpa idag. Och välling.

Kom ihåg:

Kaffe
Välling

En riktigt trevlig lördag! Blir nog fason på min också.


torsdag 24 februari 2011

detalj




Tänkte visa lite snabbt, en kul liten detalj hos oss. Vi har ett fönster från tv-rummet till köket. Brukar uppskattas kanske främst av barn och i synnerhet våra som lätt kan servas med allehanda önskemål. Lite som en serveringslucka kan man kanske säga. 

Hej så länge!